čtvrtek 2. srpna 2012

Do Androids Dream of Electric Sheep?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain."


Trvalo to dlouho než jsem si k němu našel cestu. Napoprvé jsem ho dokonce vypnul někde v polovině, možná jsem od toho čekal něco trochu jiného. Ale druhý pokus už se rovnal zásahu na komoru. Pak se mi do ruky dostala knižní předloha a já se na vlastní pěst začal přesvědčovat, že ne vždycky musí být kniha lepší  než film. Rick Deckard pro mě prostě má obličej Harrisona Forda a působivější odchod ze scény než měl filmový Roy Batty si přece žádný Nexus-6 nemůže ani přát. Právě to je jedna z těch scén, co přesahují film, z kterého pochází. Jedna z těch scén, při kterých mrazí v zádech pokaždé když je vidíte, ať už s celým filmem, nebo samostatně. Často mívám problém s konci, jinak skvělých, filmů, ale u Blade Runnera si nedokážu představit žádné lepší zakončení. Je třeba ještě něco dodávat?

"Time to die." 

Žádné komentáře:

Okomentovat